Nowy system CMS vmContent S5
Z przyjemnością informujemy, że dostępna jest nowa wersja systemu redakcyjnego (CMS) - vmContent S5.
Środowisko, które zaprojektowaliśmy stanowi platformę przeznaczoną do wdrożeń zarówno projektów korporacyjnych (w tym spółek giełdowych), jak i mniejszych projektów web’owych. Dzięki swojej architekturze (rys. 1 poniżej) idealnie sprawdza się również jako narzędzie do zarządzania treściami
w aplikacjach mobilnych oraz internetowych.
Rys.1. Architektura środowiska webowego stworzonego z użyciem platformy vmContent S5.
Budowa stron z użyciem predefiniowanych bloków
Funkcjonalność vmContent pozwala na tworzenie treści, m.in. z użyciem predefiniowanych bloków, które można współdzielić w obrębie projektu. Przykładowo – dodanie bloku „kontakt” do karty produktu, umożliwia jego wyświetlenie w innych miejscach portalu.
W sytuacji, gdy administrator serwisu zamierza stworzyć nową stronę może w tym celu skorzystać ze standardowego edytora lub wykorzystać repozytorium bloków. Dzięki temu uzyskuje kontrolę nad sposobem wyświetlania treści (RWD). W konsekwencji nie musi edytować (poprawiać) zawartości np. w edytorze HTML.
Rys. 2. Przykład strony zbudowanej na podstawie bloków (widok CMS - tryb pracy redaktora).
Tak skomponowana strona umożliwia szybkie i wygodne przenoszenie treści w obrębie jej struktury. Na przykład w celu zmiany kolejności sliderów, galerii lub tekstu wystarczy dokonać operacji typu drag&drop.
Spójny widok na różnych urządzeniach - walidacja RWD
Istotnym elementem wspierającym pracę redaktora jest wbudowana funkcja podglądów RWD. W ramach każdego stworzonego bloku można uzyskać podgląd treści oraz sprawdzić, w jaki sposób będzie prezentowana na różnych urządzaniach (smartfon, desktop, tablet).
Rys. 3. Podgląd wybranego bloku wraz z możliwością walidacji RWD (desktop, smartfon, tablet).
Katalog produktów – tworzenie struktury oraz kart produktowych
To obszar, w którego centrum postawiliśmy wygodę publikacji zasobów oraz ich skalowalność, polegającą między innymi na projektowaniu różnych wariantów kart produktowych, powiązanych z określoną funkcjonalnością oraz typografią.
W zależności od specyfiki projektu, redaktor systemu CMS może tworzyć indywidualne drzewo (strukturę) oraz dołączać do niego odpowiednie zasoby. Karta produktu to niemal klasyczny układ najczęściej spotykany w wielu projektach internetowych z tą różnicą, że system redakcyjny vmContent z jednego miejsca umożliwia stworzenie: karty produktu, składającej się między innymi z takich danych jak: nazwa, galeria zdjęć / filmów, opis główny (wyświetlanych na globalnych / filtrowanych listach portalu); zakładek poziomych / pionowych włącznie z możliwością implementacji plików do pobrania (instrukcje, wzorniki, certyfikaty itp.); listy produktów powiązanych (automatyczna implementacja - powiązana z repozytorium produktów); kontaktu (formularz, dedykowany kontakt do wybranego specjalisty).
Rys. 4. Komponent CMS umożliwiający budowę struktury (drzewa) portalu.
Rys. 5. Edycja karty produktu oraz interfejs pozwalający na jej podpięcie do wybranej kategorii.
Kariera / oferty pracy
Komponent w pełni dostosowany do wymagań RODO. Podobnie jak przy innych formularzach zlokalizowanych w obrębie portalu lub serwisu, przed wysłaniem wiadomości użytkownik zostaje poproszony o wyrażanie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Każda taka akcja powiązana zostaje z danymi osobowymi i konkretnymi aktywnościami użytkownika (np. wysyłka CV, wysyłka formularza kontaktowego, rejestracja w portalu, subskrypcja newslettera).
Możliwości wdrożenia w kilku wariantach:
-
implementacja pełnej funkcjonalności (m.in. tworzenie i publikacja ogłoszeń; wykorzystanie formularza rekrutacyjnego z możliwością załączania i wysyłania plików: CV, lis motywacyjny; tabele z rekordami - filtracja, eksport do wybranego formatu, edycja, wyszukiwanie); wraz z przechowywaniem danych osobowych w bazie CMS;
-
wykorzystanie modułu do publikacji ogłoszeń, który powiązany jest z zewnętrznym systemem rekrutacyjnym (wysyłka oraz przechowywanie danych osobowych następuje po stronie systemu klienta);
-
publikacja ogłoszenia wraz z procesem wysyłki (w tym przechowywanie danych osobowych) realizowane jest z poziomu zewnętrznego systemu. W tym rozwiązaniu CMS vmContent integrowany jest z aplikacją zewnętrzną z użyciem API (patrz rys. 1).
Relacje inwestorskie CMS - komponent systemu redakcyjnego vmContent
Narzędzie dedykowane spółkom notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych. Zbudowane na podstawie modelu referencyjnego
GPW z uwzględnieniem najlepszych praktyk komunikacyjnych.
Rys. 6. Interfejs systemu CMS pozwalający na tworzenie dynamicznych wykresów w ramach serwisu relacji inwestorskich.
Rys. 7. Podgląd i walidacja danych powiązana z wykresami (widok w CMS).
Podobnie jak inne strefy portalu, tak również serwis relacji inwestorskich może posiadać redaktorów upoważnionych do edycji tylko wybranych sekcji, takich jak na przykład: „Władze spółki”; „Ład korporacyjny”; „Raporty bieżące”; „Dane finansowe i raporty okresowe”; „Analizy i prognozy”; „Dywidenda, akcje i akcjonariusze”; „Walne zgromadzenia”; „Informacje dla inwestorów”.
Blog / Aktualności / Centrum prasowe
Umożliwia stworzenie informacji prasowej, której tytuł wraz ze zdjęciem oraz leadem wyświetlany jest w różnych miejscach serwisu.
Jest to funkcja szczególnie istotna dla redaktorów portali korporacyjnych. Przykładowo wpis może być dostępny zarówno z poziomu strony głównej, zakładek poszczególnych spółek, jak i serwisu relacji inwestorskich.
Istnieje możliwość automatycznej publikacji artykułu w wybranym przedziale czasu (od – do), jak również można go opatrzyć odpowiednim tagiem, który następnie wykorzystywany zostanie podczas filtracji zasobów.
Rys. 8. Tworzenie wpisów na blogu lub w sekcji centrum prasowe.
Powyżej opisaliśmy kilka wybranych komponentów nowego systemu CMS - vmContent. Pełna lista obejmuje wiele różnych rozwiązań, m.in. takich jak: „Centrum pobrań”, „Newsletter”, „Wiadomości Push”, „aplikacja e-commerce”.
Chętnie poznamy potrzeby Twojej organizacji. Zapraszamy do kontaktu >